چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

درم ابريژن

درم ابريژن چيست؟

درم ابريشن يك روش لايه برداري است كه از يك ابزار چرخشي براي از بين بردن لايه هاي بيروني پوست ، معمولاً روي صورت استفاده مي كند. اين روش درماني در بين افرادي كه مايل به بهبود ظاهر پوست خود هستند محبوب است. برخي از شرايطي كه مي تواند درمان كند شامل خطوط ريز ، آسيب آفتاب ، جاي زخم آكنه و بافت ناهموار است.

درم ابريژن در مطب پوست انجام مي شود. در طول عمل ، يك متخصص قبل از از بين بردن بيروني ترين لايه هاي پوست ، با بيهوشي پوست شما را بي حس مي كند. اين يك روش سرپايي است ، به اين معني كه مي توانيد به دنبال درمان به خانه برويد.

چندين دستگاه بدون نسخه وجود دارد كه روند پاكسازي و لايه برداري از معالجات حرفه اي را شبيه سازي مي كنند. اينها به طور معمول طولاني تر به طول مي انجامد تا اثرات نرم كننده پوست را از بين بردن و ترميم حرفه اي انجام دهند و معمولاً به اثرات كامل نمي رسند.

دلايل ايجاد درم چربي چيست؟

درم ابريژن لايه هاي بيروني آسيب ديده پوست را از بين مي برد. اين لايه هاي جديدي از پوست را نشان مي دهد كه جوان تر و نرم تر ظاهر مي شوند.

علاوه بر ارائه ظاهري جوان تر ، درم ابريژن همچنين مي تواند به درمان كمك كند:

  • جاي جوش
  • لكه هاي سني
  • چين و چروك هاي ريز
  • لكه هاي پوستي پيش سرطاني
  • رينوفيما يا قرمزي و پوستي ضخيم در بيني
  • زخم ناشي از جراحي يا آسيب ديدگي
  • آسيب آفتاب
  • خال كوبي
  • تن پوست ناهموار

درم ابريژن تنها يكي از بسياري از درمان هاي اين شرايط است. به عنوان مثال ، پيشرفت در تكنولوژي ليزر باعث سريعتر و آسان تر شدن ليزر خال كوبي مي شود. در مورد تمام گزينه هاي درماني براي شرايط خاص خود با متخصص پوست خود صحبت كنيد.

برخي از شرايط پوستي ممكن است پزشك را از انجام درماتراس ، از جمله آكنه هاي التهابي ، تبخالهاي مكرر تبخال ، سوختگي پرتودرماني يا زخم ها جلوگيري كند.

همچنين اگر داروهاي داراي عوارض جانبي پوست را مصرف كرده ايد ، ممكن است از درمابراباسين استفاده كنيد. و اگر پزشك شما طبيعتاً تيره است ، ممكن است پزشك توصيه نمي كند درم را ترميم كند.

آمادگي هاي قبل از درم ابريژن

قبل از معالجه ، پزشك معاينه جسمي را براي شما انجام مي دهد ، تاريخچه پزشكي شما را مرور كرده و در مورد خطرات و انتظارات شما صحبت كند. در مورد داروهاي مصرفي از جمله داروهاي بدون نسخه و مكمل هاي غذايي به پزشك خود بگوييد.

ممكن است لازم باشد كه مصرف آنها را متوقف كنيد زيرا ممكن است خطر خونريزي شما را افزايش داده يا پوست شما را تيره كند. اگر در سال گذشته ايزوترتينوئين مصرف كرده ايد ، به پزشك خود بگوييد.

پزشك همچنين توصيه خواهد كرد كه چند هفته قبل و بعد از درمان خود را سيگار نكشيد. سيگار كشيدن نه تنها باعث پيري زودرس پوست مي شود بلكه باعث كاهش جريان خون به پوست شده و روند بهبودي را كند مي كند.

پزشك در مورد قرار گرفتن در معرض آفتاب نيز به شما توصيه خواهد كرد. قرار گرفتن بيش از حد در معرض آفتاب و بدون حفاظت مناسب دو ماه قبل از درم ابريژن مي تواند باعث تغيير رنگ پوست شود. همچنين به شما توصيه مي شود كه در حالي كه پوست شما در حال بهبود است ، از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداري كنيد و روزانه يك بار بهبود يابد از ضد آفتاب استفاده كنيد.

پزشك شما ممكن است توصيه كند كه قبل از درماتراس از موارد زير استفاده كنيد:

  • داروهاي ضد ويروسي: قبل و بعد از درمان درم ابريژن براي جلوگيري از عفونت هاي ويروسي استفاده شود
  • آنتي بيوتيك خوراكي: با اين كار از عفونت باكتريايي جلوگيري مي شود كه در صورت داشتن آكنه از اهميت ويژه اي برخوردار است
  • كرم رتينوئيد: برگرفته از ويتامين A ، اين كرم به بهبود بهبودي كمك مي كند
  • شما همچنين مي خواهيد بعد از انجام عمل ، ترتيب سوار خانه شويد. عوارض جانبي بيهوشي ممكن است باعث بي خطر بودن رانندگي شود.

نحوه انجام درم

نوع بي حسي كه در طول درم ريخته ايد بستگي به ميزان معالجه شما دارد. پزشك به طور معمول به شما بيهوشي موضعي مي دهد. با اين حال ، موارد خاص ممكن است به شما كمك كند آرامش يا احساس خواب آلودگي كند. ممكن است در طول عمل بيهوشي عمومي انجام شود.

در طول درمان ، يك دستيار پوست شما را محكم نگه مي دارد. پزشك شما دستگاهي به نام درمابرر را روي پوست شما منتقل خواهد كرد. dermabrader يك دستگاه كوچك و حركتي با سطح خشن است.

در قسمت هاي زيادي از پوست ، پزشك از يك درمتر مدور استفاده مي كند ، در حالي كه در مكان هاي كوچكتر مانند گوشه هاي دهان شما از يك نوك كوچك استفاده مي كند. پزشك ممكن است بخش هاي زيادي از پوست را در طي چندين جلسه درمان كند.

بلافاصله پس از انجام عمل ، پزشك شما ناحيه تحت درمان را با يك پانسمان مرطوب پوشانده است. آنها معمولاً روز بعد اين لباس را با قرار ملاقات تغيير مي دهند.

چگونه از چين و چروك خلاص شويد

چين و چروك ، چين هايي در پوست شما هستند كه با افزايش سن ، پوست شما كمتر از پروتئين هاي كلاژن و الاستين توليد مي كند. اين باعث مي شود پوست شما نازك تر و در مقابل آسيب كمتر مقاومت كند. قرار گرفتن در معرض محيط ، كم آبي و سموم مي تواند صورت شما را در ايجاد چين و چروك هاي برجسته بيشتر كند. چين و چروك ها بخشي طبيعي از پير شدن هستند و هيچ دليلي براي ترس از پير شدن آنها وجود ندارد. اما اگر دوست داريد علائم پيري را روي صورت خود كم كنيد ، در ادمه راه هاي مراقبت از پوست را بخوانيد.

از ضد آفتاب استفاده كنيد

اكثر مردم مي دانند كه پوشيدن كرم ضد آفتاب توسط منبع ضد آفتاب (SPF) بيش از 30 مي تواند به جلوگيري از سرطان پوست كمك كند. يك منبع پژوهشي در سال 2013 نشان داده شد كه ضد آفتاب همچنين به تأخير در علائم پيري كمك مي كند. در حالي كه احتمالاً از قبل كرم ضد آفتاب براي ساحل پوشيده ايد ، پوشيدن هر روز كرم ضد آفتاب روي صورت شما عادت است كه براي سلامتي پوست شما طولاني مدت خواهد بود.

مصرف قند خود را محدود كنيد

جامعه پزشكي همچنان اطلاعات بيشتري در مورد چگونگي تأثير مصرف قند بر سلامتي شما كسب مي كند. قند موجود در بدن فرآيندي به نام گليكاسيون را خاموش مي كند و محصولات نهايي پيشرفته گليكاسيون (موسوم به AGEs) منبع خوبي براي پوست شما نيستند. پيري كلاژن موجود در بدن شما را تجزيه مي كند و با گذشت زمان مي تواند پيرتر به نظر برسد. با روشهاي تهيه مواد غذايي مانند كباب كردن و سرخ كردن (بر خلاف پخت و جوش) مرتبط كرده اند. محدود كردن ميزان مصرف قند و غذاهاي سرشار از روغن به چهره شما كمك مي كند تا شكل جواني خود را حفظ كند.

سيگار كشيدن را قطع كنيد

استعمال سيگار به دلايل زيادي براي سلامتي شما بد است ، اما بسياري از مردم نمي دانند كه مي تواند صورت شما را زودرس كند. يك مطالعه جالب ، چهره هاي 79 جفت دوقلوهاي يكسان را كه يكي در آنها عادت به سيگار كشيدن داشت و ديگري مورد نداشت. تفاوت هاي چشمگير در سنين آنها باعث شده است كه سيگار كشيدن بر روي پوست صورت شما تأثير بگذارد. حتي وجود دود ثانويه خطر ابتلا به بسياري از سرطان ها و ساير بيماري ها را افزايش مي دهد و ممكن است به پوست شما آسيب برساند.

از روغن نارگيل استفاده كنيد

روغن نارگيل نرم كننده طبيعي است. يعني وقتي آن را روي پوست خود بماليد ، شكاف هاي اپيدرم شما را پر مي كند و باعث مي شود پوست شما صاف شود. نشان دادن عاشق پوست شما با روغن نارگيل فقط باعث صاف شدن آن نمي شود ، بلكه به پوست نيز كمك مي كند تا رطوبت خود را حفظ كند ، و اين باعث مي شود صورت شما پر رنگ تر شود. به عنوان يك مزيت اضافي ، روغن نارگيل مورد مطالعه قرار گرفته است.

بتاكاروتن خود را تقويت كنيد

بحث پزشكي در مورد چگونگي و چرا بتا كاروتن ها باعث جلوگيري از آسيب اشعه ماوراء بنفش خورشيد از آسيب رساندن به پوست و چشم شما مي شود. بتا كاروتن و رتينول (ويتامين A) اغلب عناصر موجود در كرمهاي آرايشي ضد چروك براي خريد در بازار هستند. اما براي دسترسي به بتاكاروتن نيازي به خريد محصول نداريد. مي توانيد يك مكمل بتا كاروتن مصرف كنيد و فوايد آن را در پوست خود مشاهده كنيد. حداقل 30 ميلي گرم در روز بتاكاروتن ، كه به صورت خوراكي مصرف مي شود.

چاي برگ مرمر را امتحان كنيد

يكي از استراتژي هاي جديد جديد كه براي مقابله با چين و چروك ايجاد مي شود ، چاي برگ گياه بادرنجبويه است. مطالعه‌اي كه يك نمونه كوچك از افرادي كه مشروبات الكلي چاي برگ مرمر ليمو را با گروهي ديگر كه مشروبات الكلي از چاي برگ جو را نوشيده است ، مقايسه شد ، محققان را به نتيجه گيري موثق تبديل كرد.

وضعيت خواب خود را اصلاح كنيد

بعضي از چين و چروك هاي صورت شما مي تواند ناشي از موقعيتي باشد كه در آن مي خوابيد. اين امر "فشرده سازي" ناميده مي شود و اين ناشي از فشار صورت شما در هر شب به همين روش است. با گذشت زمان ، اين فشرده سازي باعث مي شود پوست شما در بعضي از نقاط ضعيف تر از ساير نقاط باشد و چروك ايجاد شود. با خوابيدن روي كمر مي توانيد از چروك هاي فشرده سازي جلوگيري كرده يا آهسته شويد.

صورت خود را مرتبا بشوييد

استفاده از اين سه تا پنج دقيقه اضافي براي شستن صورت در شب هرگز اتلاف وقت شما نيست. وقتي يك شب آرايش را روي صورت خود مي گذاريد ، پوست شما بيشتر آن را جذب مي كند. از آنجا كه بيشتر مواد آرايشي حاوي مواد شيميايي سختي هستند ، اين امر به استرس اكسيداتيو با پوست شما كمك مي كند. به همين دليل است كه سه تا پنج دقيقه ديگر براي شستن صورت در شب هيچ وقت تلف نمي شود. از شستشوي شديد صورت خودداري كنيد. قبل از اينكه بخوابيد ، از يك دستمال مرطوب بر پايه آب استفاده كنيد و شستشو را با مقداري آب سرد پراكنده در پوست خود انجام دهيد.

از نور ماوراء بنفش خودداري كنيد

نور ماوراء بنفش ، علت اصلي ايجاد منبع چروك اكثر چين و چروك هاي صورت ، گردن ، بازوها و دست ها است. و در حالي كه نمي توان از نور ماوراء بنفش به طور كامل اجتناب كرد ، مراحلي وجود دارد كه مي توانيد براي كاهش ميزان قرار گرفتن در معرض دريافت كنيد. در طول جلسات طولاني آفتاب گرفتن در ماسه ، يك لوسيون برنزه كننده ضد آفتاب انتخاب كنيد و از كلاهي استفاده كنيد كه صورت شما را از دور خورشيد محافظت كند. در صورت امكان ، در هنگام سرگرمي در فضاي بيرون ، شلوار و پيراهن آستين بلند را بپوشيد. شما هنوز هم مقداري از نور آفتاب را جذب مي كنيد ، اما نمي توانيد در ايجاد چين و چروك روي پوست خود نقش داشته باشيد.

آنتي اكسيدان خود را بالا ببريد

پوست در معرض استرس اكسيداتيو بيشتر از ساير اندامهاي بدن است. اين بدان معني است كه پوست شما فقط با طي كردن كارهاي روزمره ممكن است آسيب ديده باشد. آنتي اكسيدان ها به FightTrusted كمك مي كنند تا آسيب هايي كه استرس اكسيداتيو به سلول هاي شما وارد مي كند را به منبعي تبديل كنيد. در حالي كه مي توانيد يك كرم ضد آفتاب يا كرم چروك غني شده با آنتي اكسيدان ها خريداري كنيد ، روش هاي زيادي براي دريافت آن تقويت كننده آنتي اكسيدان براي پوست شما وجود دارد. خوردن يك رژيم غذايي سرشار از زغال اخته ، لوبيا كليه ، انگور ، كلاله ، و اسفناج به شما كمك مي كند پوست سالم داشته باشيد "از داخل" و مي تواند علائم پيري زودرس را كاهش دهد.

استفاده از پركننده هاي تزريقي

بوتاكس يك گزينه محبوب آرايشي است كه بسياري از متقاضيان براي خلاص شدن از چين و چروك پوست تصميم به انجام آن مي گيرند. تزريق بوتاكس ضمن حفظ بيان و تحرك صورت ، خطوط و چين و چروك ها را صاف مي كند. براي دريافت اطلاعات بيشتر به وبلاگ تخصصي بوتاكس مراجعه كنيد.