شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

چگونه از چين و چروك خلاص شويد

چين و چروك ، چين هايي در پوست شما هستند كه با افزايش سن ، پوست شما كمتر از پروتئين هاي كلاژن و الاستين توليد مي كند. اين باعث مي شود پوست شما نازك تر و در مقابل آسيب كمتر مقاومت كند. قرار گرفتن در معرض محيط ، كم آبي و سموم مي تواند صورت شما را در ايجاد چين و چروك هاي برجسته بيشتر كند. چين و چروك ها بخشي طبيعي از پير شدن هستند و هيچ دليلي براي ترس از پير شدن آنها وجود ندارد. اما اگر دوست داريد علائم پيري را روي صورت خود كم كنيد ، در ادمه راه هاي مراقبت از پوست را بخوانيد.

از ضد آفتاب استفاده كنيد

اكثر مردم مي دانند كه پوشيدن كرم ضد آفتاب توسط منبع ضد آفتاب (SPF) بيش از 30 مي تواند به جلوگيري از سرطان پوست كمك كند. يك منبع پژوهشي در سال 2013 نشان داده شد كه ضد آفتاب همچنين به تأخير در علائم پيري كمك مي كند. در حالي كه احتمالاً از قبل كرم ضد آفتاب براي ساحل پوشيده ايد ، پوشيدن هر روز كرم ضد آفتاب روي صورت شما عادت است كه براي سلامتي پوست شما طولاني مدت خواهد بود.

مصرف قند خود را محدود كنيد

جامعه پزشكي همچنان اطلاعات بيشتري در مورد چگونگي تأثير مصرف قند بر سلامتي شما كسب مي كند. قند موجود در بدن فرآيندي به نام گليكاسيون را خاموش مي كند و محصولات نهايي پيشرفته گليكاسيون (موسوم به AGEs) منبع خوبي براي پوست شما نيستند. پيري كلاژن موجود در بدن شما را تجزيه مي كند و با گذشت زمان مي تواند پيرتر به نظر برسد. با روشهاي تهيه مواد غذايي مانند كباب كردن و سرخ كردن (بر خلاف پخت و جوش) مرتبط كرده اند. محدود كردن ميزان مصرف قند و غذاهاي سرشار از روغن به چهره شما كمك مي كند تا شكل جواني خود را حفظ كند.

سيگار كشيدن را قطع كنيد

استعمال سيگار به دلايل زيادي براي سلامتي شما بد است ، اما بسياري از مردم نمي دانند كه مي تواند صورت شما را زودرس كند. يك مطالعه جالب ، چهره هاي 79 جفت دوقلوهاي يكسان را كه يكي در آنها عادت به سيگار كشيدن داشت و ديگري مورد نداشت. تفاوت هاي چشمگير در سنين آنها باعث شده است كه سيگار كشيدن بر روي پوست صورت شما تأثير بگذارد. حتي وجود دود ثانويه خطر ابتلا به بسياري از سرطان ها و ساير بيماري ها را افزايش مي دهد و ممكن است به پوست شما آسيب برساند.

از روغن نارگيل استفاده كنيد

روغن نارگيل نرم كننده طبيعي است. يعني وقتي آن را روي پوست خود بماليد ، شكاف هاي اپيدرم شما را پر مي كند و باعث مي شود پوست شما صاف شود. نشان دادن عاشق پوست شما با روغن نارگيل فقط باعث صاف شدن آن نمي شود ، بلكه به پوست نيز كمك مي كند تا رطوبت خود را حفظ كند ، و اين باعث مي شود صورت شما پر رنگ تر شود. به عنوان يك مزيت اضافي ، روغن نارگيل مورد مطالعه قرار گرفته است.

بتاكاروتن خود را تقويت كنيد

بحث پزشكي در مورد چگونگي و چرا بتا كاروتن ها باعث جلوگيري از آسيب اشعه ماوراء بنفش خورشيد از آسيب رساندن به پوست و چشم شما مي شود. بتا كاروتن و رتينول (ويتامين A) اغلب عناصر موجود در كرمهاي آرايشي ضد چروك براي خريد در بازار هستند. اما براي دسترسي به بتاكاروتن نيازي به خريد محصول نداريد. مي توانيد يك مكمل بتا كاروتن مصرف كنيد و فوايد آن را در پوست خود مشاهده كنيد. حداقل 30 ميلي گرم در روز بتاكاروتن ، كه به صورت خوراكي مصرف مي شود.

چاي برگ مرمر را امتحان كنيد

يكي از استراتژي هاي جديد جديد كه براي مقابله با چين و چروك ايجاد مي شود ، چاي برگ گياه بادرنجبويه است. مطالعه‌اي كه يك نمونه كوچك از افرادي كه مشروبات الكلي چاي برگ مرمر ليمو را با گروهي ديگر كه مشروبات الكلي از چاي برگ جو را نوشيده است ، مقايسه شد ، محققان را به نتيجه گيري موثق تبديل كرد.

وضعيت خواب خود را اصلاح كنيد

بعضي از چين و چروك هاي صورت شما مي تواند ناشي از موقعيتي باشد كه در آن مي خوابيد. اين امر "فشرده سازي" ناميده مي شود و اين ناشي از فشار صورت شما در هر شب به همين روش است. با گذشت زمان ، اين فشرده سازي باعث مي شود پوست شما در بعضي از نقاط ضعيف تر از ساير نقاط باشد و چروك ايجاد شود. با خوابيدن روي كمر مي توانيد از چروك هاي فشرده سازي جلوگيري كرده يا آهسته شويد.

صورت خود را مرتبا بشوييد

استفاده از اين سه تا پنج دقيقه اضافي براي شستن صورت در شب هرگز اتلاف وقت شما نيست. وقتي يك شب آرايش را روي صورت خود مي گذاريد ، پوست شما بيشتر آن را جذب مي كند. از آنجا كه بيشتر مواد آرايشي حاوي مواد شيميايي سختي هستند ، اين امر به استرس اكسيداتيو با پوست شما كمك مي كند. به همين دليل است كه سه تا پنج دقيقه ديگر براي شستن صورت در شب هيچ وقت تلف نمي شود. از شستشوي شديد صورت خودداري كنيد. قبل از اينكه بخوابيد ، از يك دستمال مرطوب بر پايه آب استفاده كنيد و شستشو را با مقداري آب سرد پراكنده در پوست خود انجام دهيد.

از نور ماوراء بنفش خودداري كنيد

نور ماوراء بنفش ، علت اصلي ايجاد منبع چروك اكثر چين و چروك هاي صورت ، گردن ، بازوها و دست ها است. و در حالي كه نمي توان از نور ماوراء بنفش به طور كامل اجتناب كرد ، مراحلي وجود دارد كه مي توانيد براي كاهش ميزان قرار گرفتن در معرض دريافت كنيد. در طول جلسات طولاني آفتاب گرفتن در ماسه ، يك لوسيون برنزه كننده ضد آفتاب انتخاب كنيد و از كلاهي استفاده كنيد كه صورت شما را از دور خورشيد محافظت كند. در صورت امكان ، در هنگام سرگرمي در فضاي بيرون ، شلوار و پيراهن آستين بلند را بپوشيد. شما هنوز هم مقداري از نور آفتاب را جذب مي كنيد ، اما نمي توانيد در ايجاد چين و چروك روي پوست خود نقش داشته باشيد.

آنتي اكسيدان خود را بالا ببريد

پوست در معرض استرس اكسيداتيو بيشتر از ساير اندامهاي بدن است. اين بدان معني است كه پوست شما فقط با طي كردن كارهاي روزمره ممكن است آسيب ديده باشد. آنتي اكسيدان ها به FightTrusted كمك مي كنند تا آسيب هايي كه استرس اكسيداتيو به سلول هاي شما وارد مي كند را به منبعي تبديل كنيد. در حالي كه مي توانيد يك كرم ضد آفتاب يا كرم چروك غني شده با آنتي اكسيدان ها خريداري كنيد ، روش هاي زيادي براي دريافت آن تقويت كننده آنتي اكسيدان براي پوست شما وجود دارد. خوردن يك رژيم غذايي سرشار از زغال اخته ، لوبيا كليه ، انگور ، كلاله ، و اسفناج به شما كمك مي كند پوست سالم داشته باشيد "از داخل" و مي تواند علائم پيري زودرس را كاهش دهد.

استفاده از پركننده هاي تزريقي

بوتاكس يك گزينه محبوب آرايشي است كه بسياري از متقاضيان براي خلاص شدن از چين و چروك پوست تصميم به انجام آن مي گيرند. تزريق بوتاكس ضمن حفظ بيان و تحرك صورت ، خطوط و چين و چروك ها را صاف مي كند. براي دريافت اطلاعات بيشتر به وبلاگ تخصصي بوتاكس مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.